perjantai 22. elokuuta 2014

Luodinkestävää tsufeeta

Okei oli pakko kerta muutkin. Veljeni vakuutti mut Bulletproof-kahvin upeudesta, joten oli pakko ostaa MCT-öljyä hintaan 17 euroa, luomupapukahvia minipussi hintaan 10 euroa ja suolatonta luomuvoita mulla jo olikin. Edullinen kupillinen siis kyseessä, mutta eihän näitä lukeman mukaan juoda kuin yksi päivässä, se aamun ensimmäinen. ”Laihduttajatkin suosii”. No mä en laihduta, vaikka mun polvi vihoitteleekin siihen malliin, että olen tällä hetkellä Voltaren RETARD-kuurilla. Retard-kuuri nauratti ja myös se, että jos mun polvi on loukkaantunut muutamasta kesäkilosta. Kokoa 40 oleva kynähame tuntuu naftilta, mutta ei kiinnosta (sokerilakko EI johdu tästä faktasta). Toivon, että tämä taikakahvi korjaa senkin.

Ohje: kuppi luomukahvia tuorepavuista jauhettuna, valitsemasi määrä sitä aivoöljyä ja luomuvoita. Surruta tehosekoittimella tai vastaavalla herkuksi.

Takapakkia tuli heti kärkeen valmistushetkellä. Keitin kahvit, lisäsin öljyt ja voit ja laitoin tehosekoittimeen. ”Joku” ei ollut laittanut laitteen tiivistettä oikein paikoilleen, joten osa nektariinista levisi pohjan kautta puutasolle. Miten ihana startti aamulle! En kuitenkaan luovuttanut, vaan sain reilun puolikkaan kupillisen pelastettua kuppiin. Olihan se kahvi tosiaan elämys: kahvia kermalla, jossa ei ole kermaa.


Tekstasin veljelleni että kahvi juotu, hyvää oli, nyt odottelen nerouden iskemistä. Sain vastauksen ” joo, sitä saat sitten odottaakin”. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti